dijous, 4 de setembre del 2008

LA BOLA MÀGICA

LA BOLA MÀGICA .

Comentari sobre la notícia pareguda a la Vanguardia dia 4/9 /08

Es sorprenent la frivolitat amb la que els economistes fan previsions i com les canvien en uns quants mesos. Això em recorda la tendència dels alumnes d’empresarials i MBA de fer previsions amb l’Excel . Com en tot, hi ha una raó amagada: tenen una bola màgica o millor una màgia per crear boles.

El paper ho aguanta tot i el full electrònic també.

Mireu, jo no em vull quedar curt . Frivolitats a banda jo faig la meva previsió : creixement positiu a partir del primer trimestre del 2010, a la banda del 0,2-0,4%.
Construcció 200000 habitatges/anuals els propers 5 anys a partir del 2010. El 2009 uns 150000.

Atur, al voltant del 15% a finals del 2009.

Tipus d’interès, veiem, boleta, boleta, emhhhh, baixada el primer trimestre del 2009 (1/4 de punt) i progressives a partir de la tardor del 2009 fins el 3,75%.

Dèficit de l’Estat? , pot ser que arribem al 2,5% l’any 2010 (més no queda bé a la Unió Europea).

Finançament català. : 3000 M d’ € que ens vendran com un gran èxit i no serveixen per res.

Inversions de l’Estat a Catalunya? Bé diguem 12000 M en 5 anys. La xifra queda molt bé, confon al personal (els 12000 d’inversions amb els 12000 M de dèficit anual però la gent no té molt clar això de la inversió o el dèficit. Més valdria parlar de dèficit d’inversions a Catalunya i així tots sabríem de què parlem ).

I sabeu el què passarà? Que les inversions pressupostades no es faran efectives i es contaran com a inversions les anteriors (tipus AVE). No més cal una mica de desinformació i una altra campanya mediàtica contra els catalans. Que ja ens han donat els diners, que no tenim mai prou , que som uns ploramiques....

Quina és més màgica, la meva bola o la llista de boles del Govern Espanyol? D'aquí un temps, ningú se n'enrecordarà així que per prediccions que no quedi

La cirera la posa el molt Honorable. És perfecte que se’n vagi a Saragossa el dia 11 de Setembre. Per què no s'hi queda per sempre ?

Ibarretxe, Ibarretxe, si no tens feina, truca’ns. No crec que li costi gaire parlar català a nivell acceptable, ja m’enteneu....


Dr Jordi Delcor