dissabte, 2 de gener del 2010

MENYS MORTS PER ACCIDENT DE TRÀNSIT, ALCOHOL I VEHICLES CAMUFLATS

Bona notícia.: un descens del 13% respecte al número de morts per accident de trànsit respecte l’any 2008. Les dades són encara més impressionants si tenim en compte el número de vehicles : l’any 1964, amb 2 milions de vehicles, van haver 1997 morts (1000 morts per milió) I actualment, amb 31 milions i 1897 morts, la taxa és de 61 morts/milió.

Hi ha gent que es queixa de la baixa taxa d’alcohol permesa, 0,20 gr/litre. Molts bevedors habituals diuen que ells “controlen”. Mostren una lamentable manca de maduresa i responsabilitat. Els accidents obeeixen a una sèrie de causes : alcohol, velocitat inadequada, estat de les carreteres, climatologia i estat del vehicle. Eliminar factors de risc “controlables”, tals com l’alcohol i l’excés de velocitat, redueix el número d’accidents i això és una veritat incontestable , confirmada per l’Estadística ( una Ciència) i no l’opinàtica, tan habitual a la política i l’ Administració. És cert que 120 Km/hr a algunes autopistes pot semblar massa baix però la llei és útil en qualsevol cas i ja sabem que de fet 120 són 129 a la pràctica..

Un altre tema és la presència de vehicles de trànsit camuflats que permeten la infracció i la multen. Si l’objectiu és evitar la infracció ( i possible accident), la clara identificació dels vehicles de trànsit és efectiva com a dissuasori . Si l’objectiu és recaptar impostos, que amaguin tots els vehicles però serà una clara mostra de cinisme i d’incoherència amb la reducció d’accidents.

En qualsevol cas, controlem l’alcohol i la velocitat. Si algú ha de conduir que no begui i si veu, que no condueixi i si no pot deixar de beure, que si faci mirar per un especialista, que no pretengui que canviïn una de les poques legislacions que és efectiva perquè “ell (o ella) controlen quan beuen”.

És evident que l’estat de les carreteres és un altre factor a corregir i si es fomentés l’ús del tren ( puntual i freqüent) encara hi hauria menys accidents i menys contaminació. Lamentablement la inútil i retòrica Llei de Sostenibilitat Econòmica no recull aquests aspectes.

dimecres, 30 de desembre del 2009

EL PRINCIPI D’IRRESPONSABILITAT I ELS INNOCENTS .

Les típiques bromes dels innocents estan desapareixent. Té la seva lògica perquè poca innocència ens queda. Malgrat això , la Generalitat i el Govern espanyol ens han fet una innocentada : la gestió de rodalies ha quedat transferida a la Generalitat, excepte els trens i les vies¡¡¡¡¡¡¡¡.

Quan hi hagi una queixa per retard, ens haurem de queixar a la Generalitat, que dirà que lamentablement no gestiona les vies ni els trens, només les queixes.

El Govern espanyol i la Generalitat han aplicat el Principi d’Indeterminació de Heisenberg, que implica no poder determinar simultàniament la posició i la velocitat d’un electró . L’electró s’escapa . Aquest famós principi de la Física Quàntica ha estat estès a l’àmbit polític i s’hauria d’anomenar el Principi d’Irresponsabilitat Montilla- Zapatero. En el cas de rodalies no sabem qui té la pilota. Aquest nou Principi diu ” és impossible determinar la responsabilitat de la Generalitat i del Govern espanyol en el tema rodalies”.

Suposo que la gestió dels bars i dels w.c. seran la gran prioritat de la nova gestió transferida. Veient com van les coses, la Generalitat tindrà molta feina, especialment amb els w.c. .Els soferts usuaris els haurem de fer servir cada cop més. Estaran prou nets? Oferiran la garantía sanitària suficient?. Hi haurà paper o aplicant la llei de Sostenibilitat mancaran els rotllos per a no deforestar?.

Tal com van les coses em sembla que haurem de fer les nostres necessitats a casa perquè ni els w.c. estaran ben gestionats. Aplicant la lògica ,si cada país té el Govern que es mereix i aquest Govern ens dona aquests serveis, vol dir que nosaltres tenim els w.c. i les rodalies que ens mereixem.

Bé, vaig a dinar perquè he de sortir en cotxe i pagar el peatge de la “meva autopista” catalana. En aquest cas, no s’aplica el Principi d’Irresponsabilitat Montilla Zapatero. Tot està molt determinat : “si ets català, paga i calla”.