divendres, 25 de desembre del 2009

LA LLEI DE SOSTENIBILITAT DE L’ECONOMIA III

Finalment arribem a la Ciència I Tecnlogia, al capítol VI¡¡¡¡

CAPÍTULO VI

Ciencia e innovación

Sección 1ª

Transferencia de resultados en la actividad investigadora

Artículo 63. Titularidad y carácter patrimonial de los resultados de la actividad investigadora ..

1. Los resultados de las actividades de investigación, desarrollo e innovación a las que se refiere el artículo anterior, así como el derecho a solicitar los títulos de propiedad industrial adecuados para su protección jurídica pertenecerán a las entidades cuyos investigadores los hayan obtenido en el ejercicio de las funciones que le son propias

Està clar, oi?. Quan treballes per a una entitat, aquesta és la propietària de la feina feta.

Ara que tot sembla clar , ens diuen que els drets es poden transmetre, cosa que ja sabíem

Artículo 64. Aplicación del derecho privado a los contratos relativos a promoción, gestión y transferencia de resultados de la actividad investigadora.

1. La transmisión a terceros de derechos sobre los resultados de la actividad investigadora a que se refiere el artículo anterior requerirá la previa declaración, por el titular del Ministerio a que esté adscrita o vinculada la entidad investigadora, o por el órgano competente de la Universidad, de que el derecho no es necesario para la defensa o mejor protección del interés público.

2. La transmisión se regirá por el derecho privado, en los términos previstos por esta Ley y las disposiciones reguladoras y estatutos de las entidades a que se refiere el artículo 60, aplicándose los principios de la legislación del patrimoniode las Administraciones Públicas para resolver las dudas y lagunas que puedan presentarse.

Què té a veure tot això amb la sostenibilitat econòmica?. Quin valor econòmic té aquesta “cessió” a terceres parts?

5. En todo caso, la transferencia o cesión de uso a terceros de los derechos sobre estos resultados se hará con una contraprestación que corresponda a su valor de mercado.

Com es fixa el valor de mercat? Habitualment el que les dues parts estiguin disposades a pagar i cobrar. O potser s’anomenarà una altre Comissió per a fixar el valor de mercat?. O algun “acord extra oficial”, del tipus adjudicació de llicències de telefonia mòbil?

De tota manera, no sabem encara de quines activitats de recerca ni àrees prioritàries s’està parlant.. De moment repartim la pell de l’os.. I l’Administració vol la seva part..

6. Cuando la enajenación se efectúe a una entidad privada deberá preverse, en la forma que reglamentariamente se determine, la inclusión en el contrato de cláusulas de mejor fortuna que permitan a las entidades públicas recuperar parte de las plusvalías que se obtengan en caso de sucesivas transmisiones de los derechos o cuando debido a circunstancias que no se hubieran tenido en cuenta en el momento de la tasación, se apreciase que el valor de enajenación del derecho fue inferior al que hubiera resultado de tenerse en cuenta dichas circunstancias.

Això en el supòsit de que l’Administració Pública generi tecnologia però retallant el pressupost d’aquest trist Ministeri de Tecnologia en gairebé 800 Milions d’euros l’any 2010, no crec que hi hagi molta transferència.

L’Estat vol ser soci d’aventures empresarials i la llei deixa la porta oberta.

Los Organismos Públicos de Investigación, previa autorización de los Departamentos Ministeriales a que estén adscritos, las Universidades y los demás agentes incluidos en el ámbito de aplicación de este capítulo, podrán participar en el capital de sociedades mercantiles cuyo capital sea mayoritariamente de titularidad privada y cuyo objeto social sea la realización de alguna de las siguientes actividades:

Bona idea sobre el paper . Cal veure com s’aplica a la pràctica: en quin moment s’incorporen les entitats investigadores?. Quin percentatge màxim tenen i quina és la seva aportació tan econòmica com tecnològica?

La gran incògnita persisteix: quines són les àrees /sectors de desenvolupament?quins recursos humans i tècnics es posaran en marxa?. Primer, impliquem les universitats:

Universidad, investigación y transferencia

Artículo 69. Objetivos en materia universitaria La contribución del sistema universitario a la implantación de un modelo económico basado en el conocimiento y la mejora de la innovación se basarà en la consecución de los siguientes objetivos:

a) Promover la competitividad e internacionalización de las universidades mediante la modernización de sus infraestructuras.

b) Incentivar la productividad científica y la transferencia de conocimiento ytecnología e innovación, en todas las ramas del saber

Però, això ja ho feien des de l’Edat Mitjana ¡¡¡ i ara és llei?.

Alguna cosa ha canviat : les Universitats entraran en competició i es crearà un Campus d’Excel·lència Internacional (denominació molt en la línea d’aquest Govern).

Artículo 70. Competitividad universitaria

1. El Gobierno, en el ámbito de sus competencias y en el marco de la Estrategia Universidad 2015, promoverá la competitividad de las universidades españolas y su progresiva implantación en el ámbito internacional, mediante la mejora de la calidad de sus infraestructuras y su agregación con otros agentes y actores, públicos y privados, que operan en la sociedad del conocimiento. Estas iniciativas se articularán a través del programa Campus de Excelencia Internacional.

2. En el marco de este programa, el Gobierno, a través del Ministerio de Educación, priorizará aquellos proyectos que persigan las siguientes finalidades:

a) Generar campus universitarios altamente competitivos de reconocido prestigio internacional y con un elevado nivel de diferenciación, al potenciar sus fortalezas y actividades más excelentes.

b) Fomentar Campus donde exista una mejor investigación, transferencia de conocimientos y especialización. Se potenciarán la mayor especialización y diferencias dentro de los mismos.

c) Promover la agregación de instituciones que elaboren un proyecto estratégico común y desarrollen un entorno académico, científico, emprendedor e innovador de calidad.

d) Mejorar las infraestructuras universitarias, en general, y las relacionadas con la investigación e innovación, en particular.

e) Generar un alto nivel de prestaciones de servicios públicos dirigidos a la comunidad universitaria, promoviendo un nuevo urbanismo que tenga en cuenta también mejoras energéticas y medioambientales.

f) Concentrar en un mismo espacio urbano o periurbano los centros docentes, los servicios de apoyo, unos entornos y servicios que fomenten el desarrollo sostenible medioambiental, social y económico, y la residencia de estudiantes, profesores, investigadores, de institutos de posgrado con vocación internacional.

g) Potenciar la cooperación al desarrollo, configurando los Campus de Excelencia Internacional como espacios de socialización, transmisión de valores humanos y de garantía de la igualdad de oportunidades, igualdad de género, y la plena integración de las personas con discapacidad

h) Incorporar fórmulas flexibles de organización del trabajo, es decir, la asunción de medidas que permitan conciliar la vida personal, familiar y laboral.

I això com ho faran si retallen el pressupost per a la recerca?

Per una altre banda, si es vol conciliar la vida familiar, una recomanació : teletreball, càmera web per a controlar el treball a domicili ( és una mica paranoic i no cal, el que importa és la feina ben feta i a temps) , processos administratius mitjançant internet i poc desplaçament en vehicles. Això si que és sostenible.

En aquest sentit, quan es parla de la reducció de les emissions de CO2, el fet de que milions de persones poguessin treballar des de casa seva part del seu temps laboral aprofitant internet, reduiria dràsticament les emissions de gasos contaminants.

Artículo 97. Objetivos nacionales en materia de ahorro y eficiencia energética y energías renovables

1. Se establece un objetivo nacional de energías renovables del 20% en el consumo de energía final bruto en 2020, que deberá alcanzarse con, al menos, el 10% de energías renovables en el consumo del sector transporte.

El segon paràgraf és pura retòrica:

2. Del mismo modo, se adoptarán las estrategias y las medidas necesarias para lograr un objetivo general de reducción de la demanda de energía primaria, sobre el escenario tendencial en ausencia de políticas activas de ahorro y eficiencia energética, coherente con el objetivo establecido para la Unión Europea del 20% al 2020 y con los objetivos de reducción de emisiones de gases de efecto invernadero asumidos por España.

Tot aquest redactat ho signava el mateix Don Luis de Góngora y Argote

LA LLEI DE SOSTENIBILITAT DE L’ECONOMIA II

Seguim llegint el text de l'avant projecte d'aquesta llei

Artículo 36. Sostenibilidad en la gestión de las empresas públicas

Dins la llei destaca un paràgraf que haurien signat els culteranos espanyols dels segle XVII : “ Identificar líneas de actuación asociadas a procesos de investigación, desarrollo e innovación relacionadas con las actividades del objeto social o estatutario de la entidad, orientadas a obtener tecnología no existente en el mercado susceptible de contribuir a mejorar sus procesos

productivos.

O sigui, disseny de processos efectius ( mínim cost) amb la tecnología necessària. Però qui farà això?. Aquí si que cal responsables amb mentalitat de canvi.

Pel que sembla, les administracions locals són poc sostenibles

Artículo 37. Incumplimiento por las Entidades Locales de la obligación de remitir la liquidación de sus presupuestos a la Administración General del Estado.

  1. En el supuesto de que las Entidades locales incumplan la obligación de remitir al Ministerio de Economía y Hacienda la liquidación de sus respectivos presupuestos de cada ejercicio, de acuerdo con lo establecido en el artículo 193.5 del Texto Refundido de la Ley Reguladora de las Haciendas Locales aprobado por Real Decreto Legislativo 2/2004, de 5 de marzo, la Dirección General de Coordinación Financiera con las Comunidades Autónomas y con las Entidades Locales procederá a retener a partir del mes de septiembre del ejercicio siguiente al que corresponda aquella liquidación, y hasta que se produzca la citada remisión, el importe de las entregas mensuales a cuenta de la participación en los tributos del Estado que les corresponda.

Però,no ,no cal fer-ho per què : “ En el supuesto de que las Entidades locales justifiquen razonadamente la imposibilidad material de dar cumplimiento a la obligación mencionada en el apartado anterior, la Dirección General de Coordinación Financiera con las Comunidades Autónomas y con las Entidades Locales podrá decidir suspender la retención de fondos a la que se refiere dicho apartado, previa solicitud del Pleno de la Entidad local afectada.

Això no és seriós. Ja sabem que “feta la llei, feta la trampa” però aquesta llei ja descriu la trampa¡¡

Responsabilidad Social de las Empresas

Artículo 40. Promoción de la responsabilidad social de las empresas.

1. Con el objetivo de incentivar a las empresas, especialmente a las PYMES, a incorporar o desarrollar políticas de responsabilidad social, el Gobierno pondrá a su disposición un conjunto de características e indicadores para su autoevaluación en materia de responsabilidad social, de acuerdo con los estándares internacionales en la materia.

  1. El conjunto de características e indicadores a que se refiere el apartado anterior deberá establecerse de manera integrada, atendiendo especialmente a los objetivos de transparencia en la gestión, buen gobierno corporativo, compromiso con lo local y el medioambiente, respeto a los derechos humanos, mejora de las relaciones laborales e igualdad efectiva entre mujeres y hombres, todo ello de acuerdo con las recomendaciones que, en este sentido, haga el Consejo Estatal de la Responsabilidad Social Empresarial.

  1. Las empresas que cumplan un nivel mínimo en los anteriores indicadores podrán ser acreditadas como empresas socialmente responsables por el Observatorio del Consejo Estatal de la Responsabilidad Social Empresarial

La RSC és l’extensió natural del concepte de Qualitat (tipus ISO) i pretén fomentar el respecte a les persones, els usuaris, la societat i l’entorn en general per part de les empreses. L’inconvenient radica en el cost que pot significar per a les empreses i que pot acabar sent parerassa i burocracia. Per altre banda, el primer criteri de sostenibilitat és finacer ieconòmic : empreses no rendibles, no són sostenibles.

L’article 41 parla de l’agilitat i reducció de costos de constitució de societats. Bona idea.

Reducció de a morositat.

La morositat és una característica molt celtibérica. A paisos com a Portugal, un xec sense fons és un delicte, aquí és un elements decoratiu, emmarcable. L’Administració es proposa pagar ràpid.

“Artículo 4. Determinación del plazo de pago

1. El plazo de pago que debe cumplir el deudor será el que se hubiera pactado entre las partes dentro del marco legal aplicable y, en su defecto, el establecido de acuerdo con lo dispuesto en el apartado siguiente, sin perjuicio de lo previsto en el apartado 3 de este artículo.

2. El plazo de pago, a falta de pacto entre las partes, será el siguiente:

a) Treinta días después de la fecha en que el deudor haya recibido la factura o una solicitud de pago equivalente.

b) Si la fecha de recibo de la factura o la solicitud de pago equivalente se presta a duda, treinta días después de la fecha de recepción de las mercancías o prestación de los servicios.

c) Si el deudor recibe la factura o la solicitud de pago equivalente antes que los bienes o servicios, treinta días después de la entrega de los bienes o de la prestación de los servicios.

Però les PIMES i els Autònoms tenen un tractament especial…

3. El plazo de pago a proveedores que sean considerados empresas de reducida dimensión a efectos del capítulo XII del Real Decreto Legislativo 4/2004, de 5 de marzo, por el que se aprueba el texto refundido de la Ley del Impuesto de Sociedades, y los que sean considerados trabajadores autónomos a los efectos de la Ley 20/2007, de 11 de julio, del Estatuto del Trabajo Autónomo, será como máximo el siguiente, sin perjuicio de los plazos máximos inferiores que resulten de aplicación en virtud de la existencia de normativa específica:

a) Sesenta días después de la fecha en que el deudor haya recibido la factura o una solicitud de pago equivalente.

Pel que sembla, les empreses petites i els autònoms han de cobrar més tard. Això si, “ Para la aplicación de este plazo máximo de pago, los proveedores deberán acreditar su carácter fiscal de empresa de reducida dimensión y de trabajador autónomo en el momento de la contratación.

No li consta a l’ Administració la dimensió de l’empresa o el règim laboral del treballador?. Probablement, més parerassa.

I les signatures electròniques?

“La recepción de la factura por medios electrónicos producirá los efectos de inicio del cómputo de plazo de pago, siempre que se encuentre garantizada la identidad y autenticidad del firmante, la integridad de la factura y la recepción
por el interesado.”

Bé, la signatura electrónica asegura la identitat, oi? Si no ho fa, no és signatura electrónica. Quin altre tràmit s’hauran d’inventar per asegurar que la signatura electrónica és la signatura electrónica?

Ja hem superat tots els obstacles. Cobrem?. No necessàriament:

“ Cuando el deudor incurra en mora, el acreedor tendrá derecho a reclamar al deudor una indemnización por todos los costes de cobro debidamente acreditados que haya sufrido a causa de la mora de éste. En la determinación de estos costes de cobro se aplicarán los principios de transparencia y proporcionalidad respecto a la deuda principal. La indemnización no podrá superar, en ningún caso, el 15 % de la cuantía de la deuda, excepto en los casos en que la deuda no supere los 30.000 euros en los que el límite de la indemnización estará constituido por el importe de la deuda de que se trate.

Bé, no cobrem, passen sis mesos i demanem indemnització però..

2. El deudor no estará obligado a pagar la indemnización establecida en el apartado anterior cuando no sea responsable del retraso en el pago.”

Com en aquest país ningú es fa responsable de res, no cobrem interessos. Si, per exemple, la Generalitat no rep diners de l’Estat, no es pot fer responsable, oi? . Passem la responsabilitat a un altre..

O sigui, com sempre.

A un altre post seguirem estudiant aquest text tan prometedor.

dimarts, 22 de desembre del 2009

6000 MILIONS D'EUROS

6000 MILIONS D’EUROS..

En un debat al Parlament, el Sr Montilla ha dit que “cal potenciar l’economia bla, bla bla,” i per això.. 6000 milions d’euros¡¡¡

Pregunta : d’ on surten aquest milions? Finançament addicional? No , per què si no no estaríem com estem, les altres autonomies haurien protestat i els partits s’haurien posat les medalles pertinents.

Ja estaven comptabilitzats? com suggereix el Sr Oriol Pujol . Llavors és un altre engany . Si ens enganyen , és que no funciona l’ operació regeneració política per decret del Sr Montilla.. ¡ja¡ja¡

Conclusió: els polítics són el tercer problema més important del país i en ascens...

vegueries si però , prioritat ara?

Hi ha un gran debat sobre les vegueries. Sense treure cap importància a aquest tema la qüestió és ben simple: tenim administracions locals, ajuntaments, Diputacions, Consell Comarcals, Mancomunitats i no sé quantes coses més.

En la meva opinió , el que s’ha de fer és crear llocs de treball, empreses, ajudar als empresaris, i emprenedors. Com varen dir les Cambres de Comerç, calen 30000 empreses noves per a crear 300000 llocs de treball que només compensaran en part els 500000 perduts a Catalunya.

Abans de res s’ha de definir el model econòmic del nostre país, probablement basat en activitats relacionades amb el Medi Ambient (reciclatge, energies renovables, transport ferroviari de mercaderies i de persones de rodalies efectiu, automòbils elèctrics), el temps lliure ( oci i cultura), la Salut (prevenció, esport, lleure, Biomedecina), la Tercera Edat, etc.

Un cop recuperat o endreçat el futur del país, es pot pensar en noves formes administratives. Complicar l’administració és una forma molt “espanyola” d’evitar resoldre el problema real i és una de les raons per a fugir d’aquest model de societat tan poc competitiu i insostenible.

Evidentment, coordinar totes aquestes administracions és molt complex, especialment quan tothom vol dir la seva .

Quan s’ha preguntat a CATRADIO a l’Alcalde de Tarragona sobre la importància de les vegueries i del nom, ha respòs que sí, que el nom de vegueries era molt important però no ha dit per què. Pot ser caldria que mirés, tant ell com els seus companys de professió, l’enquesta feta a nivell de l’Estat espanyol , que considera que els polítics són el tercer problema més important.

canvi de cromos

EL PETROLI D’IRAK

El Govern d’Irak (¿?) ha assignat pous de petroli a la Xina i a Rússia en un simulacre de subhasta en lloc dels USA. Algun “neocon” de l’era Bush ha tingut el cinisme de dir que això demostra que els americans no varen intervenir a l’Irak per a tenir el control del cru.

Veiem, els Estats Units tenen un Deute Públic enorme, perpetu i com hem comentat altres vegades, els Xinesos i els Japonesos són els compradors ( i per tant finançadors) d’aquest deute. El Japó depèn relativament poc del petroli ( consumeix el mateix número de barrils d’ençà 1945¡¡ de forma que estan fora d’aquest joc.

La Xina ,en el seu avanç imparable , en el seu creixement i co-lideratge de l’economia mundial, necessita energia. Tallar l’accés de la Xina al Golf va ser una jugada estratègica dels Estats Units. El seu control de la zona els hi aporta un argument més per a obtenir finançament xinès: “si em financeu ( compreu el meu Deute) us dono pous de cru a canvi”.

Rússia i els Estats Units tenen una relació complicada. Rússia no pot acceptar el domini de la Xina i vol part del pastís. Es probable que negoci del gas rus hagi facilitat un canvi de cromos...

Lògicament, si la Xina i els USA volen petroli, no disminuiran la seva contaminació mediambiental i no es podran comprometre a res ni a Copenhagen ni a cap altre escenari teatral.

Algú encara confia en l’Obama?

diumenge, 20 de desembre del 2009

OBAMA, PREMI NOBEL DE QUÍMICA

OBAMA, PREMI NOBEL DE QUÍMICA

La conferencia de Copenhagen sobre Medi Ambient s’ha tancat amb una declaració d’intencions de no superar els 2ºC d’increment de la temperatura mitja de la Terra i amb una taula buida en que cadascú dirà el seu compromís contaminador.

Si la Xina i els EUA, els paisos més contaminadors, no es comprometen a res, si cadascú pot posar el que vol en aquesta taula de Word , ¿com es pot asegurar que la temperatura de la Terra no pujarà per sobre del límit dels 2 graus?

El Sr Obama, el de la Guerra Justa, defensa ara la “Contaminació Necessària”. Si li van donar el Premi Nobel de la Pau per la seva contribució a la Pau amb la Guerra Justa, li podrien donar el de Química per l’augment de CO2, compartit amb Wen Jiabao, Primer Ministre de la Xina, clar.

LEY DE SOSTENIBILIDAD ECONÓMICA

LA LLEI DE L’ECONOMIA SOSTENIBLE.

La lectura de l’avanprojecte de l’Economia Sostenible del Govern Espanyol, recorda el més pur estil imperialista, antic, inútil, formalista de l’Espanya dels segles XVII a XiX i als germans Marx i “la parte contratante de la primera parte”.

He destacat alguns aparts notables :

Artículo 8. Naturaleza jurídica y régimen de funcionamiento de los Organismos Reguladores

1. A los efectos de lo previsto en este Capítulo, tienen la consideración de Organismo Regulador las actuales Comisión Nacional de Energía, Comisión del Mercado de las Telecomunicaciones, Comisión Nacional de la Competencia y Comisión Nacional del Sector Postal.

La Hipòtesi és perversa : per a crear una Economia sostenible, comencem creant Organismes Reguladors però de què? És l’equivalent a contruir edificis per a investigar abans de decidir quins són els temes prioritaris a desenvolupar.

Artículo 9. Relación con las entidades públicas y privadas, e independencia Funcional

1. En el ejercicio de sus funciones, los Organismos Reguladores se relacionarán con el Gobierno y la Administración General del Estado, a través del titular del Ministerio competente, y..

Això és magnífic i augmenta la competitivitat de l’Economia oi?

Artículo 10. Objeto de la actuación de los Organismos Reguladores

1. Los Organismos Reguladores tendrán como objeto prioritario de su actuación velar por el adecuado funcionamiento del sector económico regulado para garantizar la efectiva disponibilidad y prestación de unos servicios competitivos y de alta calidad en beneficio del conjunto del mercado y de los consumidores y usuarios.

Per si algú no entén l’objectiu de l’Organisme Regulador, la llei ens ho aclara: tindren serveis d’alta qualitat¡¡¡ . Assegurar tanta Qualitat requereix molts càrrecs i molta coordinació :

Artículo 11. Organización de los Organismos Reguladores

Los Organismos Reguladores ejercerán sus funciones a través de un Consejo, al que corresponde la representación legal del Organismo

La llei, això si, protegeix al President i als Consellers: durant 2 anys no podrán treballar però tindran un atur “arregladet”.

2. Durante los dos años posteriores a su cese, el Presidente y los Consejeros del Organismo Regulador no podrán ejercer actividad profesional privada alguna relacionada con el sector regulado, tanto en empresas del sector como para empresas del sector. En virtud de esta limitación, al cesar en su cargo por renuncia, expiración del término de su mandato o incapacidad permanente para el ejercicio de sus funciones, tendrán derecho a percibir, a partir del mes siguiente a aquel en que se produzca su cese y durante un plazo igual al que hubieran desempeñado el cargo, con el límite máximo de dos años, una compensación económica mensual igual a la doceava parte del ochenta por ciento del total de retribuciones asignadas al cargo respectivo en el presupuesto en vigor durante el plazo indicado.

Ara toca parlar del mercats financers que segur generen una Economia molt competitiva gràcies a l’especulació tradicional:

Artículo 25. Principios de buen gobierno corporativo y adecuada gestión del riesgo en relación con las remuneraciones de los ejecutivos

a) Las sociedades cotizadas incrementarán la transparencia en relación con la remuneración de sus consejeros y primeros ejecutivos, así como sobre sus políticas de retribuciones, en los términos previstos en la Disposición final séptima de esta Ley.

Què vol dir “augmentaran la transparencia”? No eren transparents? Es permetia per llei que no ho fossin? Com es mesura aquesta transparència?. Com saber que (no) són transparents? Em sembla tot molt opac., la veritat.

b) Adicionalmente, las entidades de crédito aumentarán la transparencia en sus políticas de remuneración y la coherencia de sus políticas de remuneración con la promoción de una gestión del riesgo sólida y efectiva,

Una altre perla. Com s’avalua una “gestió sòlida i efectiva”? Detall operatiu poc important.

Artículo 27. Responsabilidad en el crédito y protección de los usuarios de servicios financieros

Las entidades de crédito, antes de que se celebre el contrato de crédito, deberán evaluar la solvencia del potencial prestatario, sobre la base de una información suficiente, incluyendo aquella facilitada por el solicitante y la resultante de la consulta de ficheros automatizados de datos de acuerdo con la legislación vigente.

No ho feien? Quina será aquesta información suficient?

Ara parlem de l’impost de la Renda de Persones Físiques.

Artículo 28. Modificación de la Ley 35/2006, de 28 de noviembre, del Impuesto sobre la Renta de las Personas Físicas y de modificación parcial de las leyes de los Impuestos sobre Sociedades, sobre la Renta de no Residentes y sobre el Patrimonio

Uno Se modifica el artículo apartado 2 del artículo 18, que queda redactado en los siguientes términos:

“2 . El 40 por ciento de reducción, en el caso de rendimientos íntegros distintos de los previstos en el artículo 17.2 a) de esta Ley que tengan un período de generación superior a dos años y que no se obtengan de forma periódica o recurrente, así como aquellos que se califiquen reglamentariamente como obtenidos de forma notoriamente irregular en el tiempo.

La cuantía del rendimiento íntegro a que se refiere este apartado sobre la que se aplicará la citada reducción no podrá superar el importe de 600.000 euros anuales.

Quina és la relació entre Economia Sostenible i aquesta reducció fiscal? Donat que qualsevol activitat empresarial es considera periòdica, sembla més aviat una reducció per la compra/ especulació de valors, situación no massa sostenible. La llei ens ho aclara :

En el caso de que los rendimientos deriven del ejercicio de opciones de compra sobre acciones o participaciones por los trabajadores, sólo se considerará que el rendimiento del trabajo tiene un período de generación superior a dos años que no se obtiene de forma periódica o recurrente, cuando se ejerciten transcurridos más de dos años esde su concesión, si, además, no se conceden anualmente

Està clar, els treballadors que no estiguin aturats podrán comprar opcions de les seves companyies, abans de que els acomiadin, si les mantenen més de 2 anys...

La llei parla a continuación del Mercat d’Assegurances i de Fons de Pensions. El tema es torna interessant quan parla de les Administracions Públiques:

Sostenibilidad financiera en las Administraciones Públicas

Artículo 31. Sostenibilidad presupuestaria de las Administraciones Públicas 1. Todas las Administraciones públicas deben contribuir al logro de la sostenibilidad presupuestaria de las finanzas públicas, entendida como la capacidad para financiar los compromisos de gasto presentes y futuros.

Para garantizar la sostenibilidad presupuestaria, las administraciones públicas aplicarán una política de racionalización y contención del gasto y se adecuarán a los principios de estabilidad presupuestaria, transparencia, plurianualidad y eficacia en los términos definidos en la normativa de estabilidad presupuestaria.

No ho feien? En mans de quins irresponsables estaven aquestes entitats? Es per això que molts ajuntaments están sense liquiditat? Ho arreglaran a base de la “política de racionalización y contención del gasto”?

Fins ara dins tota aquest fullaraca legal només hi ha llocs comuns, reglaments, intencions, i la confirmació implícita de la incompetencia i irresponsabilitat amb la que s’han fet les coses. No es pot negar, però, que la comunicación és un eix fonamental d’aquesta llei :

Artículo 32. Cooperación con Otras Administraciones Públicas.

En el seno del Consejo de Política Fiscal y Financiera y de la Comisión Nacional de Administración Local, la Administración General del Estado informará a las Comunidades Autónomas y a las Entidades Locales, respectivamente, de las medidas adoptadas en cumplimiento de lo previsto en este capítulo.

No es parlaven entre elles ? Ufff¡¡¡

El Govern vol donar mostres d’austeritat. Vegeu si no :

Artículo 33. Plan de austeridad y calidad del gasto de la Administración General del Estado

En el marco de la política de racionalización y contención de gasto público, el Gobierno, a propuesta del Ministerio de Economía y Hacienda, aprobará en el plazo de seis meses un Plan de austeridad y calidad del gasto de la Administración General del Estado que permita, por una parte, mantener el equilibrio presupuestario a lo largo del ciclo económico de acuerdo con los principios de la normativa de estabilidad presupuestaria, las previsiones del derecho comunitario y los compromisos del Pacto de Estabilidad y Crecimiento en el ámbito de la Unión Europea;

“Calidad del gasto de la Administración General del Estado “ Aquesta és bona. Vol dir que fins ara no hi havia “Calidad en el Gasto”? I com sabrem que “el gasto tiene Calidad”? Podem estar tranquils: els Manuals de Qualitat diuen que s’ha de constituir equips de treball.i el Govern no es queda curt :

A los efectos previstos en el párrafo anterior, se constituirá un Grupo de trabajo, presidido por el Secretario de Estado de Hacienda y Presupuestos”.

El Govern vol fer bé les coses, de forma racional. Si algú dubte de què vol dir racionalització, la llei ens ho aclara :

“El Gobierno, en el plazo de seis meses desde la entrada en vigor de esta Ley, a iniciativa conjunta de los Ministerios de Economía y Hacienda y de Presidencia, aprobará un programa para la racionalización de las estructuras y órganos de la Administración General del Estado, en cuyo marco suprimirá, refundirá o reestructurará los órganos que considere necesario.

No cal dir quins, clar, per exemple ,cap .Bé, dins un altre article continuaré analitzant aquesta llei tan interessant que segur que ens treu de la greu crisi económica...