dissabte, 19 de juliol del 2008

UNA NOVA AUTOVIA CREUARÀ EL VALLÈS...


UNA NOVA AUTOVIA CREUARÀ EL VALLÈS AL SUD DEL QUART CINTURÓ.
5 DE JULIOL DE 2008.

60 Mk d’autovia entre Molins de Rei, Parets del Vallès i 3 branques , una cap a Sta Eulàlia de Ronçana, altre cap a L’ Ametlla del Vallès i una tercera fins a Sant Celoni.

És evident que el trànsit a la C17 és enorme i que es tracte d’un Scalextric... Però per què no s’aposta pel tren ?

A )Barcelona – Vic en 40 minuts

b) Eix Vallès Occidental- Oriental : Molins de Rei, Sant Cugat, Mollet, Granollers, Les Franqueses, Lliçà, Polinyà, Sabadell, Barberà, Sant Quirze, Rubí, El Papiol.

Car? Rendible, ecològic, sostenible, estratègic, exemplar, estalvi energètic, canvi del model de transport de persones..

Macroparkings de cotxes ecològics i servei d’ autobusos ...

Més d’un milió de persones vivim en aquesta zona. Ens ho mereixem.

Dr Jordi Delcor Garrido


EVOLUCIÓ DEL PREU DEL PETROLI: LA RULETA O EL MONOPOLY

EVOLUCIÓ DEL PREU DEL PETROLI (OIL PRICE EVOLUTION).

http://www.oil-price.net/

  • QUÈ DETERMINA EL PREU DEL PETROLI?

    Obviament la llei de l’oferta i la demanda però en el cas d’aquest tipus d’energia tan sensible geopolíticament les oscil·lacions del preu del cru depenen de molts factors : por, demanda futura, previsió de conflictes bèl·lics, pressions polítiques, intervencions militars, estratègies dels països dominants...

    A http://www.wtrg.com/prices.htm ( copiat a http://www.jordi-delcor.com/ ) apartat “energia”podreu trobar una explicació detallada de l’evolució del preu els darrers 150 anys¡¡¡¡.

    Fa uns dies tothom estava esverat per la pujada del barril de cru: 150 $ (uns 90 €/b) que par cert no és tan diferent del preu que es pagava fa 8 anys quan el canvi $/€ no era de 1,58 $/€ si no de 0,82$/€ ¡¡¡.

    I de sobte : 128 $/barril¡¡¡¡ La ruleta ha canviat de signe..

    Considerant que el cru és una part del cost d’elaboració dels combustibles (cal afegir la ma d’obra, l’energia, l’amortització de les instal·lacions (sospito que molt amortitzades) i que gairebé un 60-75% del cost final són impostos estatals.... resulta que el petroli no ha augmentat tant....

    Quines implicacions pràctiques té això?
  • Que els estats obtenen grans ingressos del petroli.
  • Que si tenim transports públics, gastarem menys petroli, generarem menys CO2 , dependrem menys d’aquesta font d’energia.
  • Que tindrem més diners per gastar en altres coses més útils que cremar combustible.
    Serem més sostenibles.
  • Menys cotxes fabricats a España /Catalunya? A la llarga no serem competititius o sigui que... Per altre banda, menys cotxes de combustible fòssil i més elèctric s per recorreguts curts... Però això és un altre article....

CRISI IMMOBILIÀRIA : LA CAIGUDA DE MARTINSA O 5000 MILIONS D'EUROS DE DEUTA

BANCS I CONSTRUCTORES PATEIXEN LA CAIGUDA DE MARTINSA.
16 de Juliol de 2008

La política del “tocho” continua aportant fruits. Aquest cop la constructora Martinsa té un deute de 5100 milions d’€ dels quals 4000 són amb entitats financeres... Amb Caja Madrid, 900 milions, amb La Caixa, 700, amb Caixa Catalunya 300, Caixa Galicia 300 i BBVA 225.

Quant són 5100 Milions d’€? Com es poden prestar aquestes quantitats a una constructora?

Fa uns anys La Caixa va obrir al mercat part de les accions de Colonial .. Per què es obrir al mercat un negoci rendible?

Les altres immobiliàries també han baixat.: Vallehermoso, 8,37&, Ferrovial, 7,37%, Acciona 4,12...

Les entitats financeres prestadores de diners a les immobiliàries hauran a) de aprovisionar les pèrdues b) tenir líquid per tornar al Banc Central Europeu (o altres entitats financeres) els seus préstecs, la qual cosa vol dir que hauran de donar alts interessos a possibles inversors a termini (de l’ordre del 6%, per sobre del EURIBOR¡¡). I què faran si no poden pagar al BCE?
Demanaran més préstecs ?, allargaran els terminis de pagament dels deutes? Seran absorbides per altres entitats més grans ? Presentaran fallida?

Abans això es resolia imprimint bitllets per la nit ... Ara només cal pitjar una tecla i els dipòsits del BCE aniran a parar a les entitats financeres.

Val la pena gaudir d’aquest estiu: quan tornem de vacances, entre les empreses que no obriran, els contractes temporals estacionals no renovats, els impagats, els embargaments i demés tindrem una tardor calenta...


Dr Jordi Delcor Garrido

L'ESTAT ESPANYOL I L'ESPOLI DE CATALUNYA: 12000 MILIONS D'EUROS

L’Estat espanyol admet l’espoli envers Catalunya.

L’Estat admet que Catalunya té un dèficit de 14800 Milions d’€ l’any 2005.

L’Estat va complir la seva promesa de publicar les balances fiscals, no d’una si no de sis comunitats. Independentment de com es calculin (fins amb això els economistes no es posen d’acord¡¡) les xifres oscil·len entre els 11000 i els 14000 Milions d’€.

En percentatges, entre un 8,5% i un 9,5% del PIB de Catalunya.

Les Balears tenen un dèficit del 14% del PIB, 3136 milions d’€.

Madrid té un dèficit del 5,5%.

El País Valencià , té un dèficit de 6,4% del PIB ,5645 milions d’€, també l’any 2005.

El mètode calcula el que paguem els catalans i el que rebem via inversions i serveis públics.


Comentari:

Com Catalunya ha augmentat la seva població més d’un milió de persones (aquí tampoc està clar el número), el dèficit de serveis públics es fa més patent : el dèficit entre més ciutadans significa pitjors serveis :pitjor Sanitat, pitjor Educació, pitjor Medi Ambient, pitjors Transports, pitjor competitivitat, pitjor tecnologia, pitjor.. I els catalans sempre ens queixem oi?

Quina figura penal constitueix declarar pels mitjans de comunicació que els catalans no som solidaris, som egoistes, “peseteros”, que ens queixem de vici, que tenim més del que volem .....?

Quina figura constitueix dedicar diners a finançar / subsidiar comunitats amb necessitats però sense generar fonts de riquesa ?

Després que vinguin els polítics parlant de Responsabilitat Social, Societat del Coneixement, Diàleg de Civilitzacions, “sostenibilitat”.

Això no és sostenible . No s’aguante per enlloc ...

Enteneu ara el nacionalisme independentista? És una necessitat, no un desig. Clar que els polítics independentistes haurien de tenir una mica de talla.

Dr Jordi Delcor Garrido.